Gå til navigation Gå til hovedindhold

Du er her:

Klimamærkets arbejdsgruppe

Arbejdsgruppen, der skal udvikle det statskontrollerede klimamærke, faciliteres af direktør for innovation og vækst i Fødevarestyrelsen Per Krogsgaard Christiansen og består af repræsentanter fra detailbranchen, fødevarebranchen og forbrugerorganisationer.

​​Arbejdsgruppen skal stå i spidsen for et større udviklingsarbejde det kommende år, hvor alle relevante aktører får mulighed for at komme med deres input til det nye danske klimamærke. På den baggrund skal arbejdsgruppen udarbejde en konkret model for, hvordan klimamærket kan se ud. 

Opdraget til arbejdsgruppen er, at klimamærket skal være entydigt, enkelt og let at forstå. 

Det er ambitionen, at arbejdsgruppen kan levere deres bud på Danmarks nye klimamærke inden udgangen af 2022.

Kommissorie​


Arbejdsgruppe

Arbejdsgruppen består af:

Fødevarestyrelsen (formand):
Per Krogsgaard Christiansen, Direktør for innovation og vækst

​Bager og Konditormestre i Danmark:
Henrik Jellev Madsen, Fødevarechef​

Bryggeriforeningen:
Knud Loftlund, Afdelingschef

COOP
Thomas Roland, CSR-chef

Foreningen Fiskebranchen​:​

Ole Lundberg Larsen, underdirektør Danmarks Fiskeriforening PO​ ​

Danmarks Naturfredningsforening:

Rikke Lundsgaard, Landbrugspolitisk seniorrådgiver

Dansk Erhverv: 
Saoirse McKeever Eriksen, Chefkonsulent, Handel

Dansk Industri: 
Leif Nielsen, Branchedirektør

De Samvirkende Købmænd: 
Anne-Marie Jensen Kerstens, Fødevarechef

Forbrugerrådet Tænk: 
Karin Breck, Politisk chef, Bæredygtigt forbrug

FødevareDanmark:
Leif Wilson, Formand

​Landb​rug & Fødevarer:
Niels Peter Nørring, Klimadirektør

Mærkevareleverandørerne: 
Mogens Werge, CSR & Public Affairs Manager

Plantebranchen:
Frederik Madsen, Sekretariatschef

Salling Group: 
Martin Hasgard Olesen, Head of Assortment and Marketing

Økologisk Landsforening: 
Sybille Kyed, Landbrugs- og fødevarepolitisk chef



Ændret 15. juni 2022