Undersøgelse

Ny brugerundersøgelse: Fødevarestyrelsen beder virksomheder om input

02-12-2024

Hvad fungerer godt, og hvad kan gøres bedre? I en ny brugerundersøgelse får tusindvis af danske virksomheder mulighed for at dele deres oplevelse af samarbejdet med Fødevarestyrelsen.

Hvordan opleves mødet med Fødevarestyrelsen, når vi kommer ud på kontrolbesøg? Er det let at finde de informationer, du skal bruge, hvis du skal have flyttet din hest? Og oplever caféejere, at de kan få nyttig vejledning om eksempelvis hygiejnereglerne, hvis de bliver i tvivl?

Det er nogle af de spørgsmål, som Fødevarestyrelsen håber at få svar på i en stor brugerundersøgelse, der i de kommende uger giver ordet til de virksomheder, som møder Styrelsen enten fysisk på kontrolbesøg eller digitalt på hjemmesiden.

"Det er vigtigt for mig, når vi hvert år vejleder og kontrollerer tusindvis af spisesteder og dyrebesætninger, at vi også husker at lytte til de restaurantejere og landmænd, som vi møder ude i marken", forklarer Fødevarestyrelsens direktør, Nikolaj Veje.

"Det har længe været et ønske at få et mere systematisk indblik i, hvordan virksomhederne oplever os. Derfor glæder jeg mig meget til at se, hvilke input vi får fra virksomhederne, så vi har et bedre grundlag for at tilpasse eller iværksætte nye initiativer", tilføjer Nikolaj Veje.

Undersøgelsen gennemføres af det eksterne firma, Moos-Bjerre Consultants (M. B. C.), der i de kommende uger vil sende spørgeskemaundersøgelse til en stor del af de virksomheder og andre brugere, der møder Fødevarestyrelsen i det daglige. De virksomheder der inviteres til undersøgelsen, vil modtage spørgeskemaet på mail, enkelte på sms.

Yderligere oplysninger

Journalister kan ringe til Fødevarestyrelsens pressetelefon på 2284 4834.