Markedsføring og mærkning af kosttilskud

Når du ønsker at markedsføre kosttilskud, skal du være opmærksom på både de generelle regler, som gælder for alle fødevarer, samt de specifikke regler, som gælder for kosttilskud.

Her kan du læse om markedsføring af kosttilskud herunder mærkningsregler for kosttilskud, markedsføring af kosttilskud på internettet og sondringen mellem kosttilskud og lægemidler.

Kosttilskud skal som andre fødevarer opfylde de generelle krav i fødevarelovgivningen. 

Bemærk især fødevareforordningens:

  • artikel 14, som bl.a. beskriver, at fødevarer ikke må markedsføres, hvis de er farlige,
  • artikel 16, der angiver, at reklamer, mærkning og præsentationen af fødevarer ikke må være vildledende, samt
  • artikel 17 om virksomhedens ansvar.

Vær opmærksom på, om kosttilskuddet indeholder ingredienser, som er novel food.

Læs mere om Novel food-reglerne

Relevante regler for mærkning og markedsføring af kosttilskud

Du skal:

Du kan: