Fødevarepartnerskabet for sundhed og klima består af syv grupper:
- Frugt og grøntsager: forarbejdet og uforarbejdet frugt, grønt og bælgfrugter
- Kød, fisk, fjerkræ og vegetariske alternativer: forarbejdet kød og pålæg, uforarbejdet kød og vegetariske eller planterige alternativer som plantefars
- Mejeri og æg: mælk, fløde, syrnede produkter, ost mv.
- Måltider i detail og kantiner: f.eks. færdigretter i detail på frost eller køl samt måltidskomponenter til måltider som pølsehorn, forårsruller mv.
- Snacks og søde sager: f.eks. slik, kager, chips, müeslibarer mv.
- Drikkevarer: f.eks. juice, saft, sodavand, energidrikke mv.
- Kommunikation og marketing
Deltagerne i de seks produktgrupper vil være Fødevarestyrelsen, indkøbschefer fra detail/foodservice, mens det for virksomheder og brancheforeninger vil være ansvarlige for salg, innovation, marketing, kvalitet eller lignende.
Deltagerne i Kommunikation- og marketinggruppen vil være marketing- eller kommunikationsansvarlige fra Fødevarestyrelsen, sundhedsorganisationer, interesseorganisationer, brancheorganisationer, detailvirksomheder og fødevareproducenter.
Tryk på de syv grupper og se partnerne: